Skip to main content

Bare bryster overalt

Afslører 24 par bare bryster 

En Adidas-kampagne med snesevis af bare bryster, der afsløres i en Adidas-reklame for at 'fremme mangfoldigheden' af ​​deres udvalg af sports-bh'er, er nu blevet forbudt af den britiske 'reklamevagthund'. 

Det er den for at bruge eksplicit nøgenhed og optræde, hvor børn kan se annoncerne. 

Det skriver The Guardian.

Adidas er røget i unåde på grund af bare bryster

Adidas er røget i unåde på grund af bare bryster

Thomas Peter/Reuters/Ritzau Scanpix

Kampagnen, som kørte på Twitter og udvalgte store plakater, har ført til 24 klager til den britiske 'reklamevagthund' Advertising Standards Authority (ASA), blandt andet fordi annoncerne 'objektiverede kvinder' ved at 'seksualisere dem og reducere dem til kropsdele'. 

Derudover skulle de altså være skadelige og stødende, og i stand til at blive set af børn. 

Adidas UK har forsvaret billederne med, at de ikke var umotiverede eller seksuelle, men har til formål at 'afspejle og fejre forskellige former og størrelser og illustrere mangfoldighed', skriver The Guardian.

Sportstøjsfirmaet har sagt, at billederne var blevet beskåret for at beskytte modellernes identitet, og at de alle havde meldt sig frivilligt og støttede kampagnens mål.

Del din kommentar