Det ser Netflix-brugerne mest

Streamingtjenesten har offentliggjort tallene for årets andet kvartal

Netflix-knappen er blevet brugt flittigt selv i sommervarmen. Foto: REUTERS/Mike Blake
Netflix-knappen er blevet brugt flittigt selv i sommervarmen. Foto: REUTERS/Mike Blake
Udgivet Opdateret

Sommeren er over store dele af verdenen, men det har ikke afholdt folk fra at tænde op for Netflix.

Seertallene fra tjenestens andet kvartal i 2021 er netop kommet, og på førstepladsen ligger zombiefilmen 'Army of the Dead'.

75 millioner brugere så filmen i de første fire uger, den var ude, skriver Hollywood Reporter.

Det svarer til 36 procent af alle Netflix-brugere på verdensplan. 209 millioner har verden over en bruger på streamingtjenesten.

Komiker, animation og serie scorer højt

'Fatherhood', med komiker Kevin Hart som hovedrolleindehaver, blev set af 74 millioner brugere.

Den udkom 18. juni. 

'The Mitchells vs. the Machines' fik 53 millioner seere. Dermed er det Netflixs mest succesrige animationsfilm til dato.

Serien 'Sweet Tooth' blev den mest sete serie i andet kvartal.

60 millioner kiggede med.

Andre serier også godt med

På seriesiden følger dernæst fantasy-serien 'Shadow and Bone' (55 millioner) og anden sæson af franske 'Lupin' (54 millioner).

Én seer defineres som en bruger, der har set mere end to minutter.

Netflix

Netflix blev grundlagt i 1997, hvor det var tiltænkt som et alternativ til video-udlejningsbutikker. 

Tanken var i starten, at man kunne leje og købe DVD'er gennem selskabet, som man fik tilsendt med posten. 

Det voksede sig dog til en streaminggigant.

Netflix blev grundlagt af amerikanerne Marc Randolph og Reed Hastings.

I 2012 blev Netflix tilgængeligt i Danmark

Kilde: Wikipedia
Powered by Labrador CMS